Aleksandra Skalska
Dyrektor Marketingu
Grupa Unipetrol
WPROWADZENIE
Ola jest dyrektorem marketingu w firmie petrochemicznej z siedzibą w Czechach. Pracuje od ponad 7 lat w firmie. Zarządza zespołem ok 20 osób. Współpracuje w międzynarodowym zespole, który składa się z ludzi sprzedaży i rozwoju produktu. Członkowie zespołu pochodzą z Polski, Czech i Niemiec. Celem Oli jest generowanie leadów oraz skuteczna komunikacja z otoczeniem biznesowym.
Kiedy spotkaliśmy się, Ola podkreślała, że bardzo lubi swoją pracę. Mówiła, że bardzo zależy na efektywnej komunikacji z klientami i partnerskiej współpracy z ludźmi.
Chciała się wykazać się i wesprzeć firmę w rozwoju.
WYZWANIA
Rok temu (czerwiec 2016) Ola powiedziała mi, że ma małą wiedzę o klientach, co utrudnia jej, i zespołowi marketingowemu, skutecznie wykonywać swoją pracę (tworzyć treści).
Wspomniała, że ma trudności w wydobywaniu informacji od zespołu sprzedaży. Często spotykała się z niezrozumieniem, do czego są jej potrzebne szczegóły dotyczące wygranych lub przegranych kontraktów.
Czuła się sfrustrowana, ponieważ ciężko jej było przekonać zarówno zespół rozwoju produktów jak i sprzedaży do współpracy z marketingiem.
PUNKT PRZEŁOMOWY
Ola szukała sposobu jak wydobywać historie o klientach od sprzedawców. Powiedziała mi, że gdyby tylko miała narzędzie, aby gromadzić informacje o klientach w przystępny sposób, to byłaby bardzo zadowolona. Szczególnie była zainteresowana poprawą komunikacji w 3 działach: sprzedaż – rozwój produktów – marketing.
Było dla niej ważne, aby wszyscy zrozumieli, że mają wspólny cel i współpracowali ze sobą.
REZULTATY
W rezultacie pomogliśmy Oli w zorganizowaniu warsztatu dotyczącego zastosowania storytelling’u w biznesie (B2B) (Styczeń 2018, 25 osób z 3 działów: marketing, sprzedaż, rozwój produktów). Dzięki temu ludzie z marketingu, sprzedaży i rozwoju produktów nauczyli się jak budować historię o klientach w prosty sposób.
W efekcie Ola zyskała skuteczne narzędzie do dzielenia się wiedzą w organizacji. Teraz zespół marketingowy lepiej rozumie biznes i może łatwiej budować komunikacje z klientami.
Dodatkowo Ola była niezwykle zadowolona z tego, że ludzie poznali się lepiej i zaczęli budować głębsze relacje oparte na większym zaufaniu.
REFERENCJE
Warsztaty prowadzone przez Story Seekers to doskonała okazja, aby dowiedzieć się o praktycznych krokach, które sprzedaż i marketing może podjąć, aby osiągnąć prawdziwą integrację. Doświadczenie klienta przechodzi na szczyt priorytetu, dlatego ważne było, abyśmy skupili się na tym samym strategicznym celu, jakim jest zapewnienie klientom wyjątkowego doświadczenia. Story Seekers stał się naszą Gwiazdą Północną, zbliżając nas do tego punktu.
Wykorzystamy umiejętności zdobyte podczas warsztatu do przygotowania odpowiedniej komunikacji marketingowej gotowej do użycia przez dział sprzedaży. Metoda Cusotmer Hero Selling skoncentrowana na kliencie - umożliwiła nam dostarczenie odpowiednich doświadczeń we wszystkich punktach kontaktu i skoncentrowanie się na tym, co nasi klienci cenią najbardziej. Doświadczenie zmieniło nasze podejście do tego, jak i co robimy w marketingu B2B.
Aleksandra Skalska
Dyrektor marketingu, Grupa UNIPETROL