Siła autentycznych historii w docenianiu innych

Czerwiec upłynął nam pod hasłem doceniania. Jedna z wiodących firm ubezpieczeniowych w Polsce zorganizowała program Recognition, a trenerzy ze Story Seekers poprowadzili jednodniową sesję warsztatową “Siła autentycznych historii w docenianiu innych”. Wszystko po to, aby pokazać, jak ważne jest budowanie w pracy dobrej atmosfery, opartej na zaufaniu i wzajemnym szacunku.

Docenianie to rzecz pozornie oczywista, a jednak nieintuicyjna i często sprawiająca trudności nawet w życiu prywatnym, więc tym bardziej w kontekście profesjonalnym, biznesowym. Świadczą o tym zdania, wypowiedziane przez uczestników na początku warsztatu: „Mam problem z dziękowaniem.”, „Zwykle widzę raczej to, co nie zostało wykonane niż to, co zrobione.”, „Docenianie nie jest dla mnie naturalne, w domu też mam z tym problem, a w pracy to już zupełnie mi to umyka”.

Aby zacząć doceniać swojego pracownika, partnera biznesowego, czy siebie nawzajem, trzeba zbudować zaufanie i otworzyć się przed innymi. To był główny cel warsztatu z Magdaleną Petryniak, Hanną Miecznikowską, Anetą Sikorą oraz Aleksandrą Demko, czyli trenerami Story Seekers. Uczestnicy otrzymali konkretne narzędzie – nasz sposób budowania i opowiadania historii – by mogli angażująco i autentycznie wyrażać swoją wdzięczność.

 

 

Po 4 godzinach treningu budowania, opowiadania i słuchania historii w modelu Story SeekersⓇ, uczestnicy podzielili się swoimi wnioskami i zgodnie przyznali, że:

  •  wysłuchane historie pozwoliły im dowiedzieć się o opowiadającym więcej niż przez cały dotychczasowy (czasem kilkuletni) okres współpracy.
  • warto wychodzić ze strefy komfortu i przełamywać opory przed częstszym mówieniem “dziękuję” w formie historii, która pozwoli wskazać konkretne sytuacje i działania, które doceniamy, jak również pokaże nasze emocje z tymi zdarzeniami związane (“nie bójmy się emocji” padało tu z wielu ust).
  • chcąc mieć zmotywowany zespół lubiących ze sobą pracować ludzi, warto na co dzień praktykować umiejętność znajdowania, budowania i wysłuchiwania autentycznych historii, bo “dziękuję” motywuje a historie zbliżają i pozwalają zobaczyć w pracowniku i w szefie człowieka.

 

Jeśli chcesz docenić swój zespół za ich pracę, zachęcamy do wspólnego zorganizowania warsztatów metodą Story SeekersⓇ. Napisz do nas, porozmawiajmy.







Scroll to top