W jaki sposób komunikować się z zespołem, aby być autentycznym i budzić zaufanie? Czy z cechami lidera trzeba się urodzić, a może da się je wypracować? Z tymi pytaniami, na warsztat Story Seekers, przyszli młodzi liderzy z Unilever. Podczas całodniowego szkolenia dla 50 liderów z Polski, Łotwy, Litwy, Estonii, Mołdawii i Węgier, wypracowaliśmy odpowiedzi na te pytania.
Warsztaty otworzyliśmy pytaniem “Czego oczekujesz od warsztatu?”, odpowiedzi było wiele, jednak najważniejsze z nich to:
- jak zarządzać czasem
- jak wzbudzać zaufanie i inspirować swój zespół
- czy istnieje uniwersalna struktura budowania i opowiadania historii
- w jaki sposób ciekawie opowiadać historie biznesowe
- jak zbudować zaufanie w komunikacji
Po krótkim wprowadzeniu teoretycznym i przestawieniu struktury budowania historii, każdy uczestnik, używając kolorowych kartek, zbudował i opowiedział swoją historię osobistą. Dzięki tej historii, osoby biorące udział w warsztacie poznały się lepiej i nawiązały osobiste relacje w swoim gronie.
Drugie ćwiczenie dotyczyło już sfery biznesowej, jednak schemat budowania i opowiadania historii nie zmienił się, co ułatwiło zebranym liderom szybciej i z większym zrozumieniem zbudować historię biznesową. Oczywiście po każdej historii, uczestnicy otrzymywali od swojej grupy i trenera feedback, który dotyczył sposobu opowiadania, ekspresji oraz użycia emocji zawartych w komunikacji.
Uczestnicy chętnie podzielili się również swoimi historiami na forum. Historie te dotyczyły Mentora, osoby, która zainspirowała ich do jakieś zmiany, osoby, którą darzą zaufaniem.
Całodniowe warsztaty zakończyliśmy podsumowaniem, a uczestnicy podzielili się swoimi wnioskami:
- bardzo ważne są emocje, autentyczność i zaufanie w komunikacji
- nie bójmy się dzielić się swoimi historiami
- storytelling, to najlepsze narzędzie do komunikacji
- zarządzanie czasem jest ważne podczas opowiadania historii
Wychodząc z warsztatu, każdy uczestnik miał możliwość podziękowania osobie, którą najbardziej docenił w ciągu tego dnia. My również zostaliśmy docenieni!
Jeżeli Ty również chcesz nauczyć się skutecznej komunikacji wykorzystującej storytelling, napisz do nas, porozmawiajmy.