“Po 30 latach rozwoju procesów sprzedażowych w B2B: Solution Selling, CustomerCentric Selling® odkryłem brakujące ogniwo, które odróżnia 13% najlepszych handlowców od pozostałych 87%.”
Mike Bosworth
Dariusz Pomianowski
Późnym latem 2014 roku zupełnie nieoczekiwanie znalazłem się w Zakopanem w hotelu Nosal Premium Resort, do którego zostałem zaproszony przez uroczą osobę Magdę Petryniak. Oprócz mnie zaproszenie dostało także pięć innych osób, które jako coachowie pomocniczy miały wspomagać Mike’a Bosworth’a w prowadzonym przez niego otwartym warsztacie „StorySeekers for Leaders”. Uczestnikami miały być osoby zajmujące kluczowe stanowiska w firmach - prezesi, dyrektorzy generalni i dyrektorzy sprzedaży firm polskich i zagranicznych.
Na pierwsze, przedwarsztatowe, spotkanie z Mike’iem szedłem z mieszanymi uczuciami. Byłem bardzo podekscytowany tym, że poznam osobiście autora Solution Selling i Customer Centric Selling (dwóch z sześciu najbardziej znanych na świecie metod sprzedaży), ale jednocześnie pełen obaw czy podołam zadaniu jakie postawi przed nami. Cieszyłem się też ogromnie, że będę miał okazję popracować w jego „drużynie pierścienia”, czyli zespole coachów wspomagających sesje pracy w podgrupach podczas trzydniowego warsztatu i oczywiście poznać Zastanawiałem się także, czy i jak uda się Mike’owi „otworzyć” niezwykle wymagających uczestników warsztatu - nieznanych sobie wcześniej top menedżerów i sprawić, że będą chcieli się dzielić swoimi osobistymi doświadczeniami - sukcesami, wyzwaniami, a także porażkami, z którymi musieli mierzyć się w swojej karierze zawodowej.
To czego doświadczyłem i zaobserwowałem podczas warsztatu było dla mnie niesamowite. W ciągu kilku godzin Mike’owi udało się stworzyć wśród 24 uczestników warsztatu taką atmosferę, że obcy sobie ludzie byli gotowi otwarcie opowiadać o swoich zawodowych sukcesami, problemach z którymi się mierzą w swoich firmach, a także porażkach, których doświadczyli w swoim zawodowym życiu. Fascynujące dla mnie było to, że dzięki zaprezentowanym przez Mike’a „narzędziom” byli w stanie opowiadać swoje historie w ciągu 3-5 minut. Każdy miał szanse zabrać głos, co według najnowszych badań Google, jest jednym z warunków koniecznych do tworzenia super efektywnych zespołów. Zaproponowana przez Mike’a Bosworth’a metoda pozwoliła na szybkie zbudowanie relacji opartych na zaufaniu dzięki czemu mogli uczyć się od siebie w sposób bardzo efektywny.
Wszyscy byliśmy pod ogromnym wrażeniem zaprezentowanej przez Mike’a metody. Wypowiedzi uczestników na koniec warsztatu nie pozostawiły cienia wątpliwości jak bardzo są zadowoleni z tej trzydniowej inwestycji i jej efektów w postaci wiedzy, umiejętności i inspiracji. Tak znakomite efekty były możliwe dzięki stworzonej i promowanej przez Mike’a Bosworth’a metodzie Story Seekers, która uczy ludzi nie tylko umiejętności budowania i opowiadania historii, ale także umiejętności aktywnego słuchania innych. Te dwie umiejętności są fundamentem dla budowania relacji biznesowych opartych na zaufaniu bez którego dziś nie sposób jest pozyskać klienta. Dla mnie osobiście, metoda StorySeekers w fantastyczny sposób buduje kapitał społeczny w zespołach ludzkich, co dla każdej firmy zawsze było, a w obecnych czasach jest i będzie fundamentem budowania przewagi w naszym hiper konkurencyjnym świecie.