BLOG

Storytelling+ w Sprzedaży

Trening umiejętności handlowców

Buduj nową sprzedaż dzięki historiom sukcesów Twoich klientów - Customer Hero Stories!

Czym jest storytelling w sprzedaży?

Storytelling to umiejętność komunikowania się przy użyciu historii. Jest to najstarsza umiejętność komunikacyjna człowieka, starsza niż pierwsze symbole i pismo. Ludzie dzięki opowieściom uczyli się, ale także budowali społeczności, często mieli opowieści, które budowały ich tożsamość.

Opowiadanie historii w biznesie to też nic nowego. Świetni handlowcy wiedzą, często instynktownie, że opowieści mają największy wpływ na to, jak ludzie się czują. Mogą zatem utorować drogę do zamknięcia transakcji.

Przykłady historii

Historie, które pomagają wywołać u klienta odpowiednie działanie i emocje to:

  • „Kim jestem i kogo reprezentuję” – dlaczego pracuję tu gdzie pracuję i co wyróżnia moją firmę
  • „Moje osobiste lekcje” – historie, które zmieniły moje życie
  • „Historia klienta, któremu pomogłem” – tzw. Hero Story, gdzie głównym bohaterem jest klient, z którym rozmówca może się utożsamić

Dla kogo są te warsztaty?

  • sprzedawcy, którzy sprzedają rozwiązania i świetnie dogadują się ze specjalistami (użytkownikami), ale chcą nauczyć się rozmawiać z decydentami z biznesu (np. członkowie zarządu)
  • szefowie sprzedaży, którzy chcą zwiększyć efektywność procesów sprzedażowych i pomóc swoim zespołom w osiąganiu lepszych wyników
  • konsultanci i doradcy z branż professional services (usługi prawnicze, finansowe, eksperckie), którzy chcą skutecznie pozyskiwać nowych klientów
  • przedsiębiorcy, szczególnie w branżach innowacyjnych, którzy chcą zwiększyć sprzedaż do nowych klientów
  • firmy, które wdrożyły procesy sprzedażowe, np. Solution Selling lub CustomerCentric Selling® i chcą zwiększyć skuteczność tych procesów
Uczestnicy powiedzieli nam

Podczas warsztatów Story Seekers® mogłem doświadczyć zupełnie odmiennego podejścia - przekonać się jak może on działać na wszystkich poziomach komunikacji zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Najważniejszą jednak różnicą jest tu praktyczny cel sprzedażowy. Warsztaty Story Seekers® uzmysławiają, że cały proces ten może być spójny i dużo bardziej efektywny, jeśli konsekwentnie trzymamy się kilku sprawdzonych zasad.

Marek Staniszewski

założyciel, Heuristica

Szkolenie Story Seekers® pozwoliło mi odkryć w sobie talent do opowiadania historii. Niemałym zaskoczeniem była dla mnie reakcja słuchających moich opowieści jak i moja własna. Wszyscy bardzo się wzruszyliśmy. Jeszcze bardziej ujmujące było słowa osób, które wysłuchały mojej opowieści i wracały do mnie z informacją zwrotną, że jeszcze długo wywołane przeze mnie emocje były z nimi. Sama metoda jest bardzo naturalna oraz intuicyjna. Kluczowym w wykorzystaniu metody Story Seekers® jest „bycie prawdziwym” – opowiadanie prawdziwych historii w zgodzie z samym sobą. To gwarantuje emocje, które ułatwiają zapamiętać nasz przekaz i przykuć uwagę odbiorcy. Z pewnością opowiadanie historii wykorzystam do przekonywania innych do swoich pomysłów. Jest to również doskonała metoda to zastosowania w czasie wystąpień publicznych – opowiedzenie prawdziwej historii z pewnością jest bardziej ciekawe niż przestawienie tego samego komunikatu w formie kolejnej prezentacji PPT.

Ewa Tarasiuk-Biskup

Starszy Manager ds. Efektywności Sprzedaży, Bank BPH S.A.

Warsztat Storytelling w Sprzedaży obejmuje

  • Wykorzystanie storytellingu w inicjowaniu cyklu zakupowego u nowych klientów
  • Wiedzę z zakresu psychologii podejmowania decyzji i budowania więzi emocjonalnej
  • Definiowanie person i wizji zakupowych

Na warsztacie poznasz i przećwiczysz

  • Strukturę i narzędzia budowania historii do wykorzystania na różnych etapach sprzedaży
  • Sposób tworzenia profilu Twojego idealnego klienta i person zakupowych, które uczestniczą w podejmowaniu decyzji
  • Client Hero Stories – historie, dzięki którym otworzysz cykl zakupowy u nowego klienta
  • Model budowania zaufania do Ciebie jako osoby, z którą warto współpracować

Praktyczny trening

Warsztat ma charakter treningu umiejętności, co oznacza, iż 75% czasu stanowią ćwiczenia własne i grupowe oraz wnioski uczestników.

Mają przez to wymiar niezwykle praktyczny, nakierowany na ćwiczenie historii biznesowych i osobistych w różnych kontekstach sprzedażowych. Uczestnicy pracują na własnych case'ach, dzięki czemu od razu wdrażają zdobywaną wiedzę.

Trening wewnętrzny prowadzony jest przez coachów - facylitatorów, którzy prowadzą mikro-grupy ćwiczeniowe (max 4 osoby) - dostarczając każdemu uczestnikowi indywidualnych feedbacków i wskazówek.

Zapytaj o warsztat Storytelling+ w sprzedaży

Prowadzimy warsztaty w języku polskim i angielskim






Interesuje Cię pełny warsztat rozmów handlowych budujących zaufanie? Sprawdź Customer Hero Selling
Scroll to top