BLOG

Storytelling w Marketingu

Warsztat komunikacji marketingowej opartej na zaufaniu

Rozwiń kompetencje komunikacji marketingowej budującej więź i zaufanie partnerów biznesowych dzięki metodzie Story Seekers certyfikowanej przez Mike Bosworth Leadership™

Dla kogo jest warsztat Storytelling w marketingu?

  • Szefów marketingu firm sektora B2B, sprzedających zaawansowane rozwiązania
  • Managerów zajmujących się obszarem business development lub lead generation
  • Brand managerów, kierowników rozwoju produktów
  • Osób zajmujących się kanałami partnerskimi (channel partners)
Cele, które osiągniesz dzięki warsztatowi

Lepsza strategia marketingowa

  • transformacja z marketingu produktów do marketingu doświadczeń (wizja zakupowa klienta zamiast obietnic produktowych)
  • klient w centrum uwagi (customer centric)
  • personalizacja komunikacji na bazie opracowanych wspólnie z działem sprzedaży kluczowych dla organizacji person zakupowych
  • zrozumiałe, oparte na potrzebach, “ludzkie” komunikaty zamiast specjalistycznego / technologicznego żargonu

Większa integracja z działem sprzedaży

  • głębsze relacje między działem marketingu a handlowcami (zarówno na poziomie biznesowym, jak i ludzkim)
  • stała współpraca w zakresie gromadzenia i dzielenia się wiedzą o klientach
  • współtworzenie wizji zakupowych klientów celem opracowywania adekwatnych i inspirujących materiałów marketingowych
Uczestnicy powiedzieli nam

Warsztaty Story Seekers® otworzyły mi oczy na rzeczy pozornie oczywiste – między innymi na to, że historia opowiedziana szczerze i w sposób prosty działa lepiej niż najbardziej zaawansowane prezentacje sprzedażowe.

W naszej firmie reprezentuję siły marketingowe wspierające sprzedaż. Często słyszę, że „sprzedaż nie potrzebuje marketingu, bo i tak do klienta idzie z Excelem”, a w procesach moich kolegów najważniejsze są liczby. Ale to tylko część prawdy.

Myślę, że po tych warsztatach będę potrafiła skuteczniej wspierać moich współpracowników proponując im historie, które trafią do umysłów naszych klientów. Mam zapał i sporo argumentów, aby przekonać ich, że historie pozwolą naszym klientom B2B spojrzeć na nas jako potencjalnych kontrahentów z innej perspektywy niż tylko z perspektywy Excela.

Myślę, że Story Seekers® daje pomost, którego często brakuje pomiędzy sprzedażą i marketingiem. Polecam ten warsztat osobom z obu tych działów.

Katarzyna Piłat

Head of International Marketing, InPost, part of INTEGER.PL S.A.

Szkolenie Story Seekers® pozwoliło mi odkryć w sobie talent do opowiadania historii. Niemałym zaskoczeniem była dla mnie reakcja słuchających moich opowieści jak i moja własna. Wszyscy bardzo się wzruszyliśmy.

Sama metoda jest bardzo naturalna oraz intuicyjna. Kluczowym w wykorzystaniu metody Story Seekers® jest „bycie prawdziwym” – opowiadanie prawdziwych historii w zgodzie z samym sobą. To gwarantuje emocje, które ułatwiają zapamiętać nasz przekaz i przykuć uwagę odbiorcy.

Z pewnością opowiadanie historii wykorzystam do przekonywania innych do swoich pomysłów. Jest to również doskonała metoda to zastosowania w czasie wystąpień publicznych – opowiedzenie prawdziwej historii z pewnością jest bardziej ciekawe niż przestawienie tego samego komunikatu w formie kolejnej prezentacji PPT.

Ewa Tarasiuk-Biskup

Starszy Manager ds. Efektywności Sprzedaży, Bank BPH S.A.
Program
  • Narracje perswazyjne, które budują zaangażowanie i wpływają na odbiorcę – typy, modele, zastosowanie
  • Human 2 Human – komunikacja w marketingu B2B
  • Transformacja marketingu B2B: od mówienia o oferowanym produkcie do wizji zakupowej klienta
  • Storytelling i Story tending w marketingu B2B - budowa case study i zdobywanie wiedzy o klientach
  • Tworzenie profili klienta i person zakupowych
  • Historie, które budują autentyczną relację i zaangażowanie - model budowania historii według Storyboard i kart Story Seekers®
  • Biblioteka historii firmowych – tworzenie własnego repozytorium
  • Metoda docierania do osób decyzyjnych i budowania zaufania do siebie i firmy, którą reprezentuję

Praktyczny trening

Warsztat Storytelling w Marketingu ma charakter treningu umiejętności, co oznacza, iż 75% czasu stanowią ćwiczenia własne i grupowe oraz wnioski uczestników.

Mają przez to wymiar niezwykle praktyczny, nakierowany na ćwiczenie historii biznesowych i osobistych w różnych kontekstach sprzedażowych. Uczestnicy pracują na własnych case'ach, dzięki czemu od razu wdrażają zdobywaną wiedzę.

Trening wewnętrzny prowadzony jest przez coachów - facylitatorów, którzy prowadzą mikro-grupy ćwiczeniowe (max 4 osoby) - dostarczając każdemu uczestnikowi indywidualnych feedbacków i wskazówek.

Zapytaj o warsztat Storytelling w marketingu

Prowadzimy warsztaty w języku polskim i angielskim






Potrzebujesz lepiej inspirować jako lider? Sprawdź Storytelling w przywództwie
Scroll to top