Warsztat Story Seekers®

Storytelling

w sprzedaży
buduj nową sprzedaż dzięki
historiom Twoich klientów
warsztat rozmów handlowych oparty
na metodzie Story Seekers®
NA : Client Hero Selling
warsztat rozmów handlowych

Klienci jeszcze nigdy w historii nie byli tak wyedukowani i uzbrojeni w narzędzia podejmowania decyzji zakupowych. W swoich decyzjach częściej niż na materiałach dostawców bazują na rekomendacjach znajomych i osób, którym ufają! Jak do interakcji z „nowym klientem” przygotowana jest Twoja sprzedaż? Czy każda rozmowa handlowa dostarcza klientowi wartość? Czy handlowcy potrafią zbudować zaufanie i odkryć prawdziwe potrzeby klienta? Czy wiedzą jak adresować wizję rozwoju biznesu klienta zamiast prezentować fukcjonalności produktu?


Warsztat „Storytelling w sprzedaży B2B”
– to nowa jakość rozmów handlowych!

Story Seekers® wpisuje się w podejście „klient – w centrum” i „człowiek – w centrum” sprzedaży, pomagając handlowcom budować nową sprzedaż na bazie historii klientów.

Warsztaty polecamy szczególnie

(profil uczestnika)

  • przedsiębiorcom, szczególnie w branżach innowacyjnych, którzy chcą zwiększyć sprzedaż do nowych klientów
  • sprzedawcom, którzy sprzedają rozwiązania i świetnie dogadują się ze specjalistami (użytkownikami), ale chcą nauczyć się rozmawiać z decydentami z biznesu (np. członkowie zarządu)
  • szefom sprzedaży, którzy chcą zwiększyć efektywność procesów sprzedażowych i pomóc swoim zespołom w osiąganiu lepszych wyników
  • konsultantom i doradcom z branż professional services (usługi prawnicze, finansowe, eksperckie), którzy chcą skutecznie pozyskiwać nowych klientów
  • firmom, które wdrożyły procesu sprzedażowe, np. Solution Selling lub CustomerCentric Selling® i chcą zwiększyć skuteczność tych procesów

Na warsztacie „Storytelling w sprzedaży B2B”– poznasz, zbudujesz i przećwiczysz

  • sposób, w jaki tworzyć profil Twojego idealnego klienta i person zakupowych, które uczestniczą w podejmowaniu decyzji,
  • Client Hero Stories – historie, dzięki którym otworzysz cykl zakupowy u nowego klienta,
  • strukturę rozmowy handlowej, która buduje zainteresowanie, zaufanie i pozwala odkryć prawdziwe potrzeby klienta i współtworzyć z nim wizję rozwiązania,
  • oferty wyróżniające się na tle konkurencji,
  • i przede wszystkim sposób budowania zaufania do Ciebie jako osoby, z którą warto współpracować

Program obejmuje zagadnienia

  • psychologii podejmowania decyzji, wywierania wpływu i budowania zaufania
  • definiowania person zakupowych i wizji zakupowych
  • wykorzystania storytellingu w inicjowaniu cyklu zakupowego u nowych prospektów

Formuła warsztatu

  • 1 dzień wysoce interaktywnych i angażujących ćwiczeń, głównie w mikro-zespołach (3-4 osoby), prowadzony przez doświadczonego trenera z międzynarodowym doświadczeniem w różnych branżach
  • ćwiczenia z wykorzystaniem własnych przypadków biznesowych. Pomożemy Ci wykorzystać je do tworzenia historii, dzięki którym łatwiej zbudujesz relacje oparte na zaufaniu i wzajemnym zrozumieniu
  • praca przed i w trakcie oraz narzędzia do wykorzystania po warsztacie

Powiadom mnie o kolejnej edycji:

Wrażenia uczestników po warsztatach Story Seekers®

Szkolenie Story Seekers® pozwoliło mi odkryć w sobie talent do opowiadania historii. Niemałym zaskoczeniem była dla mnie reakcja słuchających moich opowieści jak i moja własna. Wszyscy bardzo się wzruszyliśmy. Jeszcze bardziej ujmujące było słowa osób, które wysłuchały mojej opowieści i wracały do mnie z informacją zwrotną, że jeszcze długo wywołane przeze mnie emocje były z nimi. Sama metoda jest bardzo naturalna oraz intuicyjna. Kluczowym w wykorzystaniu metody Story Seekers® jest „bycie prawdziwym” – opowiadanie prawdziwych historii w zgodzie z samym sobą. To gwarantuje emocje, które ułatwiają zapamiętać nasz przekaz i przykuć uwagę odbiorcy. Z pewnością opowiadanie historii wykorzystam do przekonywania innych do swoich pomysłów. Jest to również doskonała metoda to zastosowania w czasie wystąpień publicznych – opowiedzenie prawdziwej historii z pewnością jest bardziej ciekawe niż przestawienie tego samego komunikatu w formie kolejnej prezentacji PPT.

Ewa Tarasiuk-Biskup
Starszy Manager ds. Efektywności Sprzedaży, Bank BPH S.A.

Firmy z branży B2B coraz częściej świadczą bardzo skomplikowane i złożone usługi. W mojej pracy spotykam się niejednokrotnie z problemem, jak komunikować trudne zagadnienia i sprzedawać nowatorskie rozwiązania. Podczas warsztatów Story Seekers® nauczyłam się, jak łamać schematy i skutecznie nawiązywać relacje biznesowe. Bardzo polecam szczególnie firmom w trudnych branżach, gdzie kontakty i długotrwałe i partnerskie relacje są podstawą biznesu.   

Kamila Kurkowska
General Manager, Firemind B2B Marketing Solutions

Warsztaty Story Seekers® otworzyły mi oczy na rzeczy pozornie oczywiste – między innymi na to, że historia opowiedziana szczerze i w sposób prosty działa lepiej niż najbardziej zaawansowane prezentacje sprzedażowe.  W naszej firmie reprezentuję siły marketingowe wspierające sprzedaż. Często słyszę, że „sprzedaż nie potrzebuje marketingu, bo i tak do klienta idzie z Excelem”, a w procesach moich kolegów  najważniejsze są liczby. Ale to tylko część prawdy. Myślę, że po tych warsztatach będę potrafiła skuteczniej wspierać moich współpracowników proponując im historie, które trafią do umysłów naszych klientów. Mam zapał i sporo argumentów, aby przekonać ich, że  historie pozwolą naszym klientom B2B spojrzeć na nas jako potencjalnych kontrahentów z innej perspektywy niż tylko z perspektywy Excela. Myślę, ze Story Seekers® daje pomost, którego często brakuje  pomiędzy sprzedażą i marketingiem. Polecam ten warsztat osobom z obu tych działów.

Katarzyna Piłat
Head of International Marketing, InPost, part of INTEGER.PL S.A.

W dniach 6-7 kwietnia 2016 brałem udział w szkoleniu Story Seekers® Polska prowadzonym przez Magdalenę Petryniak. Szkolenie to obejmowało zagadnienia sprzedaży i marketingu ze szczególnym naciskiem poświęconym na wykorzystanie „storytellingu” w działaniach sprzedażowych B2B. Uczestnikami szkolenia byli głównie prezesi i właściciele firm oraz członkowie kierownictwa polskich i międzynarodowych korporacji.  Szkolenie to zrobiło na mnie, i jak myślę, na pozostałych uczestnikach duże wrażenie. W szczególności dał się tu zauważyć duży profesjonalizm i ogromna wiedza z zakresu marketingu prowadzącej.  Przy czym wiedza ta, jak łatwo można było zauważyć, miała swoje źródło w bogatych doświadczeniach biznesowych Magdy. Za szczególnie ważne uznaję ćwiczenia z zakresu wykorzystania storytellingu, które mieliśmy okazję wykonywać w małych grupach pod okiem profesjonalnych moderatorów. Wartość feedback-u, jaki w takich momentach można uzyskać od pozostałych uczestników jest nie do przecenienia. Wszystkim, którzy chcą zwiększyć swoje umiejętności sprzedażowe oraz rozwinąć swoje zrozumienie zależności między sprzedażą a marketingiem polecam ten kurs.

dr Piotr Mikosik
trener biznesu, coach ICC, adiunkt Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie,
Jako sprzedawcy mamy tendencję do ukrywania się za fasadą profesjonalizmu. Koncentrujemy się na procesie, kolejnych krokach, propozycji wartości. Próbujemy w rozmowach z klientem wpłynąć przede wszystkim na racjonalną stronę procesu podejmowania decyzji.Często zapominamy o tym, że nawet najbardziej biznesowe kontakty sprowadzają się w swej istocie do relacji między ludźmi. Storyseekers® pomaga na nowo odkryć ten wymiar kontaktów w biznesie.   Szkolenie w którym uczestniczyłam było świetnie zorganizowane i profesjonalnie poprowadzone.  Są trenerzy, którzy mówią „popatrzcie jaki ja jestem mądry” i są tacy, którzy mówią „zobaczcie jakie to jest ciekawe i wartościowe”. Magda należy zdecydowanie do tych drugich, a ponadto sama jest najlepszym przykładem tego czego uczy – ma niezwykły dar budowania bliskich relacji. Ma także ogromną wiedzę z zakresu marketingu,  oraz bogate doświadczenia biznesowe, więc szkolenie jest mocno osadzone w realiach biznesu, praktyczne, konkretne. Polecam to szkolenie z pełnym przekonaniem wszystkim absolwentom i użytkownikom metodyki CustomerCentric Selling®. Storyseekers® stanowi doskonałe, naturalne dopełnienie procesu i narzędzi CCS®, jest z nim  w pełni spójne (obie metody wyszły spod ręki tego samego autora). Właściwie polecam to szkolenie wszystkim profesjonalnym handlowcom –  niezależnie od tego jakiej metodyki sprzedaży używają –  jeśli chcą silniej oddziaływać na emocje klienta i budować zaufanie, powinni włączyć do swojego repertuaru opowiadanie historii. 
Dorota Bienicewicz
wiceprezes, CustomerCentric Selling® Poland

Storytelling stał się w ostatnich latach bardzo popularnym tematem więc wybierając się na warsztaty Story Seekers® miałem już wyrobione jakieś wyobrażenie i oczekiwania co do tego, co mnie tam właściwie może spotkać. Od razu też dodam, że większość tych wyobrażeń okazała się fałszywa. Przede wszystkim większość opracowań na temat storytellingu, z którymi się spotkałem (lub, które nawet sam tworzyłem (!) skupia się na kwestiach wizerunkowych. Podczas warsztatów Story Seekers® mogłem doświadczyć zupełnie odmiennego podejścia – przekonać się jak może on działać na wszystkich poziomach komunikacji zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Najważniejszą jednak różnicą jest tu praktyczny cel sprzedażowy. Warsztaty Story Seekers® uzmysławiają, że cały proces ten może być spójny i dużo bardziej efektywny, jeśli konsekwentnie trzymamy się kilku sprawdzonych zasad.

Marek Staniszewski
założyciel, Heuristica

Trenerzy

Magdalena Petryniak
prezes Story Seekers® Polska, właścicielka Grupa SAPR
prezes Story Seekers® Polska, właścicielka Grupy SAPR

Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu. Certyfikowany trener Mike Bosworth Leadership w zakresie metodologii Story Seekers®. W tej metodzie prowadziła projekty i warsztaty dla firm w wielu krajach, w tym USA, Singapurze, Czechach i Polsce.  Od 10 lat realizuje projekty z zakresu komunikacji marketingowej i komunikacji społecznej. Prowadząc własną firmę (Grupa SAPR), przeprowadziła ponad 50 kampanii marketingowych i PR dla firm i instytucji, koordynowała również kampanię lobbingową, która doprowadziła do zmiany prawa. Przez 3 lata zarządzała programami specjalnymi i konferencjami „Harvard Business Review Polska”. Współtwórca i gospodarz ponad 30 konferencji z międzynarodowymi ekspertami „Harvard Business Review Polska”, wysokiej klasy mówca i prezenter. Szkoli i aktywnie wspiera menedżerów w zakresie komunikacji, bazując na metodzie Story Seekers®. Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie,  Krakowskiej Szkoły Biznesu, Leadership Program w Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health w USA czy Akademii Innowacji ICAN Institute. Aktywnie zaangażowana w działalność społeczną.

 

Organizatorzy

Kontakt do organizatorów i więcej informacji